اصفهان – شهرک علمی و تحقیقاتی – ساختمان فن آفرینی- واحد 107

09132654483 – sales@pelakvision.ir

کاربرد پلاک خوان در سیستم ثبت تخلف مسیر BRT

پلاک ویژن

همواره یکی از مهمترین نقاط ضعف سیستم حمل و نقل مسافر با اتوبوسها و تاکسی‌های شهری، کندی تحرک و پائین بودن بهره‌وری این سیستم می‌باشد. عواملی چون عدم دسترسی آسان، ازدحام بیش از اندازه مسافرین در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها، عدم اطلاع رسانی صحیح در خصوص مسیریابی، نامنظم بودن زمان حرکت اتوبوس‌ها، عدم ارائه برنامه زمانبندی دقیق برای توقف اتوبوس‌ها در ایستگاهها، طولانی بودن زمان انتظار در ایستگاهها، طولانی بودن زمان سفر به دلیل سرعت کم اتوبوس، وضعیت نامطلوب اتوبوس‌ها و پاره ای دیگر از مشکلات و معضلات باعث عدم استقبال شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و خطوط فعال اتوبوسرانی در سطح شهر شده است.

با استفاده از دوربین های پلاک خوان قابل نصب در مسیر خط ویژه، دیگر نیازی به نصب گارد ریل نخواهد بود و خودروهای متخلف عبوری از این مسیر ثبت و اعمال قانون می شود.

پلاک ویژن

اهمیت استفاده از سیستم:

در صورت حذف گاردريلها و بدون اعمال قانون رانندگان خاطي وارد شده در خطوط ويژه، مزاياي استفاده از اين خطوط زير سوال مي‌رود و لازم است كه راهكار مناسبي براي آن انديشيده شود.
يكي از راهكارهاي مناسب و فرهنگ ساز براي حل اين معضل، استفاده از سيستم نظارت ترافيكي هوشمند با قابليت پلاك خواني خودرو است. با توجه به تجربه موفق اين سامانه در محدوده طرح ترافيك شهرداري تهران، و توانمندي بالقوه شركتهاي مجري اين سيستمها، مي‌توان انتظار داشت كه تا حدود زيادي جلوي ورود خودروهاي غير مجاز را به محدوده خطوط ويژه اتوبوس گرفت و علاوه بر آن بر فرهنگ سازي ترافيكي شهروندان نيز تاكيد نمود.

پلاک ویژن

نحوه عملکرد سیستم ثبت تخلف BRT هایتک ویژن:

سامانه مورد نظر كه با فن‌آوري پردازش تصوير عمل مي‌كند، در نقاط معيني از طول مسير خطوط ويژه، دكلهاي بازويي در داخل كانال مشترك معبر نصب شده و هر دو مسير رفت و برگشت خطوط ويژه همزمان كنترل مي‌شود. بدليل قرار گرفتن خطوط ويژه در بخش پرسرعت معبر، موجب صرفه جويي در تجهيزات و نصب و نگهداري اين سيستم مي‌شود.

دو دكل بازويي در دو طرف كانال وسط اتوبان براي هر يك از دو مسير رفت و برگشت نصب شده و دوربينهاي مخصوص پلاك خواني و پروژكتورهاي مادون قرمز و مرئي (همچنين فلشر) برروي اين دكل نصب مي شوند. در پاي دكل رك مخصوصي نصب شده است كه تجهيزات كامپيوتري و جانبي آن قرار دارد.

پلاک ویژن

 

امتیاز دهید