اصفهان – شهرک علمی و تحقیقاتی – ساختمان فن آفرینی- واحد 107

09132654483 – sales@pelakvision.ir

انواع سیستم پلاک خوان

سیستم های پلاک خوان بر اساس نوع کاربردی که دارند میتوانند متناسب با درخواست و نیاز مشتری , انواع مختلفی داشته باشد.

پلاک خوان ویژه سازمان ها و مجتمع های مسکونی : با قابلیتهای متنوع، مخصوص سازمانها و ادارات، دانشگاهها و مجتمع های مسکونی شامل ثبت پلاک خودروها با جزییات تاریخ و ساعت و نوع مجوز و …  , ارایه گزارش های مختلف , امکان تعریف پلاک های مجاز و مهمان و پلاک های غیرمجاز (لیست سیاه), بررسی پلاک های مجاز و صدور فرمان باز شدن راه بند و …

انواع سیستم پلاک خوان
انواع سیستم پلاک خوان

پلاک خوان ثبت تخلف جهت استفاده در بزرگراه ها و چهاراه ها برای پلاک خوانی دقیق و ثبت تاریخ و ساعت تخلف و ارایه تصویر شاهد

 پلاک خوان ویژه پارکینگ ها : با امکان تعرفه گذاری و محاسبه هزینه پارکینگ و قابلیت تعریف کارت پارکینگ

پلاک خوان ویژه کنترل تردد خودروهای سنگین باربری در ورودی باسکولها که هم ثبت پلاک میکند و هم با اتصال به چند دوربین مختلف , از جهات مختلف تصویر شاهد دریافت و ذخیره می کند.

پلاک خوان ویژه برج ها و مجتمع های مسکونی بزرگ با امکانات گسترده تعریف مالکین و خودروهای مجاز و اختصاص چند پارکینگ به یک مالک و … مخصوص کنترل تردد در پارکینگ برج های مسکونی

 پلاک خوان ویژه گیت های عوارضی با قابلیت اتصال به فیش پرینتر و چاپ قبض عوارضی براساس تعرفه نوع خودرو , نوع بار و یا هر تعرفه دلخواه دیگر

پلاک خوان جهت استفاده در انبارها و نوبت دهی به خودروهای سنگین باربری

پلاک خوان چیست ؟ این سیستم تصاویر پلاک خودروهای ورودی را ثبت و جهت احراز هویت و امنیت بیشتر در ورودیهای مکان های پرتردد مانند پارکینگ ها ، مجتمع های مسکونی ، سازمانها ، کارخانجات و … استفاده میشود.

سیستم ثبت پلاک خودرو که مورد استفاده در کنترل تردد خودروها میباشند کمک شایانی به اتوماسیون تردد خودروها و افزایش امنیت سازمان ها و مجتمع های مسکونی میکند.

این سامانه تشخیص خودرو به صورت اتوماتیک می باشد و به صورت هوش مصنوعی پلاک را خوانده و تشخیص میدهد.

تیم پلاک ویژن سال 1390 فعالیت خود را به صورت کاملا جدی شروع کرد و بعد از آن در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شروع به فعالیت کردند.

با گذراندن دوره های توسعه و رشد خود و پخش محصول در سرار ایران سال 1393 به پارک علمی فناورای عملی تحقیقاتی وارد شدند.

تیم پلاک ویژن از مجرب ترین متخصصان در حوزه هوش مصنوعی و پردازش تصویر تشکیل شده اند.

با توجه به محصولات این مجموعه شاهد توانایی بالا و کار گروهی از مهندسان عزیز ایرانی می باشد.

نرم افزار پلاک خوان

روش کار پلاک خوان این سامانه در اولین اقدام خود توسط دوربین سخت افزاری مخصوص تصویر خودرو به همراه پلاک را ثبت کرده و توسط الگوریتم های هوش مصنوعی پردازش تصویر پلاک خودرو را میخواند و یک خروجی متنی به شما میدهد که این خروجی در بانک اطلاعاتی این نرم افزار ثبت میگردد و آن را با بانک خود مقایسه میکند.

این سیستم نه تنها به آن مجموعه بلکه به پلیس امنیتی کمک بسیار زیادی میکند.

برای قرائت خودکار پلاکها شما به یک نرم افزار حرفه ای نیاز دارید که ضریب خطای بسیار پایین و قدرت و سرعت عمل بالای داشته باشد.

نرم افزار پلاک ویژن یکی از بهترین و قویترین ماژول شناسایی پلاک را در کشور دارا می باشد.

پلاک خوان سازمانی

این سیستم برای کنترل و نظارت بر روی عبور و مرور تمامی وسایل نقیه در سازمان ها است که تردد آنها را کنترل میکند.

این سامانه در بخش حراست و حفاظت مجموعه های بزرگ استفاده میشود که مجوزات تردد متفاوت و انواع گزارش های خروجی را دارا می باشد.

حتی این سیستم میتواند راهبند را کنترل کنند و با بررسی لیست پلاک های مجاز فرمان باز شدن راهبند را صادر نماید.

پلاک خوان مسکونی

پلاک ویژن

امکان کنترل تردد اتوماتیک و اتوماسیون راهبند برای مجتمع های مسکونی با کارکرد بسیار عالی. با تعریف پلاک های مجاز میتوان بدون نیاز به نگهبان نسبت به کنترل تردد خودروها اقدام نمود. این سیستم هیچ محدودیتی در تعداد پلاک های مجاز ندارد و از آپارتمانهای 20 واحدی تا مجتمع های مسکونی مانند برج المپیک تهران نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

این سیستم نیاز به دوربین های خیلی پیشرفته و خاص که باید از خارج خریداری شوند ندارد و در صورت مناسب بودن لنز و مگاپیکسل دوربین با تمامی برندهای دوربین های تحت شبکه در سطح ایران قابل استفاده میباشد.

پلاک خوان پارکینگی

این نرم افزار جهت کنترل تردد پارکینگ های عمومی و خصوصی هم برای پارکینگ های مبتنی بر صدور قبض با فیش پرینتر و هم برای پارکینگ های عمومی و خصوصی مبتنی بر کارتخوانهای RFID مورد استفاده قرار میگیرد.

با نزدیک کردن کارت به محل کارتخوان تصویر مورد نظر خودرو ثبت شده به همراه اطلاعات دیگر آن روی صفحه ظاهر میشود و به صورت خودکار مبلغ پرداخت محاسبه میشود و بعد از پرداخت مبلغ خودرو اجازه خروج دارد.

حتی این نرم افزار به شما تعداد ماشین های داخل پارکینگ را به صورت لحظه ای گزارش میدهد.

پلاک خوان بزرگراهی یا جاده ای

سیستم هوشمند پلاک خوان خودروی برای مشخص کردن پلاک های ماشین های در حال حرکت با ثبت سرعت های لحظه ای و متوسط و برای هر نوع خودروی سبک یا سنگین و در هر لاینی مورد استفاده قرار میگیرد.

نرم افزار مبتنی بر تکنیک های پردازش تصویر و هوش مصنوعی میباشد.این سامانه ، ثبت تخلفات رانندگی مانند سرعت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز را کنترل و ثبت میکند.

نکته ای قابل توجه ای که وجود دارد در هر نوع شرایط آب و هوایی و شب و روز میتوانند دقت لازمه را داشته باشد و پلاک خودروها را با دقت بالایی ثبت نماید.

پلاک ویژن

نرم افزار پلاک خوان بزرگراهی به گونه ای طراحی شده است که با دوربین های شرکت های پوینت گری ، کانادا ، و آی دی اس آلمان کاملا منطبق بوده و به صورت مجتمع همراه با پرژکتور سنکرون با دوربین اقدام به ثبت پلاک های خودرو با حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. این محصول برای شرکتهای فعال در حوزه سیستم های ثبت تخلف و شرکت کنندگان در مناقصات مربوط به این حوزه توصیه میشود.

دوربین پلاک خوان جاده ای

دوربین پلاک خوان به دوربینی گفته میشود که تصویر پلاک را بتوان به وضوح نشان دهد .یکی از ویژگی های مهم دوربین ، امکان دید در شب دوربین است ، که به علت نور چراغ خودرو ها اهمیت زیادی دارد و باید قدرت تشخیص پلاک را در شب نیز داشته باشد.پلیس راهور برای ثبت تخلفات از دوربین پلاک خوان استفاده می کند و با نصب این دوربین بر روی خودرو پلاک خودرو را شناسایی می کند و سپس با استفاده از سامانه ،تخلف را ثبت می کند.

دوربین پلاک خوان جاده ای

ثبت مشخصات خودرو

یکی از راهکار های امروز برای کنترل تردد ،جدا از روش سنتی آن که با حضور نگهبانان در ورودی ها صورت میگیرد ، طراحی دوربین های نظارتی برای تشخیص خودکار پلاک خودرو است.

یک روش سریع و مطمئن که به وسیله ی آن میتوان مجاز بودن یا نبودن آن خودرو ، بازکردن راهبند در صورت مجاز بودن خودرو ، ثبت زمان ورود و خروج خودرو ها و نیز مشخصات آن را انجام داد استفاده از سیستم پلاک خوان و کنترل تردد این شرکت میباشد. این سیستم باید بیشترین بازدهی را داشته باشد در واقع در کمترین زمان و با نهایت دقت ، پلاک خودرو ها را تشخیص دهد.

تیم مهندسی پلاک ویژن از فعالان این حوزه می باشد که هسته پردازشی آن جز بهترین ماژول های نرم افزاری کشور می باشد
پلاک ویژن یک ماژول نرم افزاری است که تصویر را پردازش می کند ، پلاک را می خواند و به متن تبدیل می کند این سامانه به زبان سی پلاس پلاس نوشته شده است.

پلاک خوان کنترل تردد

پلاک ویژن

 سیستم های پلاک ویژن جز پیشروان این صنعت با سالها تجربه و فروش در سرتاسر کشور میباشد. سیستم های پلاک خوان با دوربین مشابه سیستم های اتوماسیون و ابزاردقیق دارای ظرافت های خاص خود میباشد. که برای رسیدن به یک نرم افزار روان با کاربری آسان سالها تجربه لازم است تا محصول نهایی باعث رضایت مشتری گردد. در طراحی و توسعه این محصول تمام سعی خود را به کار برده ایم که تمام جوانب کار و شرایط عملی را در نظر بگیریم تا محصول در زمانی که توسط مشتری در حال استفاده میباشد ، با قابلیت اطمینان بالا به صورت 24 ساعت شبانه روی و 7 روز هفته کار کند.

عرض پوشش دهنده این سیستم به ازای هر دوربین 3 متر می باشد و برای انتخاب نوع دوربین آن باید ملاحظاتی از قبیل تعداد و سرعت تردد و همچنین شرایط محیطی را در نظر گرفت. به عنوان مثال در صورتی که خودروهای عبوری با سرعت بالا و بدون توقف از جلوی این دوربین عبور می کنند بهره گیری از دوربین صنعتی پیشنهاد می گردد.

سامانه ثبت تخلف چراغ قرمز

 

پلاک ویژن

این سامانه برای شرکت های مطرح در زمینه سیستم های ثبت تخلف توصیه میشود که قصد دارند بخش نرم افزار این مناقصات را با همکاری مشترک با تیم مهندسی پلاک ویژن انجام دهند.

سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز محصولی مبتنی بر فناوری پردازش تصویر  و رادار است که با هدف شناسایی تخلف کلیه وسایل نقلیه که در زمان غیرمجاز، اقدام به عبور از چراغ قرمز تقاطع ها می نمایند، طراحی گردیده است. این سامانه، قابلیت ثبت مکانیزه تخلفات توقف روی کانال عابر پیاده را نیز دارا می باشد. هدف این سیستم آگاهی و ترویج فرهنگ ایستادن پشت خط ایست توسط رانندگان ، احترام به حقوق عابرین پیاده و پاکسازی کانال عابر هنگام چراغ قرمز، پاکسازی تقاطع در زمان انتهایی چراغ سبز و عدم عبور خودروها از خط ایست هنگامی که مسیر روبه رو به علت ترافیک مسدود است،کاهش تصادفات حاکی از تخلف عبور از چراغ قرمز به دلیل خلوت بودن مسیر در شب و عدم به کارگیری نیروی انسانی در تقاطعات جهت ثبت تخلفات از مهمترین اهداف اجرای سیستم ثبت تخلفات در تقاطع های کشور است.

 

نحوه ای عملکرد نرم افزار

به عنوان مثال در پارکینگ اگر برای هر درب ورود و خروج یک دوربین پلاک خوان برای تشخیص پلاک در نظر بگیریم ، باید به ازای هر سیستم از نرم افزار ، یک ماژول نرم افزاری تشخیص پلاک داشته باشیم.

عملکرد نرم فزار تشخیص پلاک

بعد ازاینکه تردد های مختلف در سیستم پلاک خوان در قسمت گزارش ها ثبت شد ، می توان با ترکیب اطلاعات مختلف پلاک از جمله شماره پلاک خودرو، ساعت ، تاریخ ، نام راننده و …. گزارش های مختلف و متنوعی را از نرم افزار پلاک خوان دریافت کرد.اگر خودرو مجاز شناسایی شود ، نرم افزار وارد مرحله ی بعد یعنی نحوه دسترسی و ورود خودرو به پارکینگ می شود.

نرم افزار پلاک ویژن بزرگراهی

امتیاز دهید